Cele projektu

Wyjątkowy projekt wymaga wyjątkowej oprawy, dlatego strona łódzkiego projektu VOX Populi www.vox.uml.lodz.pl miała być lekka, przejrzysta i prosta. Inicjatywa stworzona przez Urząd Miasta Łodzi ma na celu przeprowadzanie głosowania wśród mieszkańców Łodzi na istotne dla regionu tematy. Strona z założenia powinna być konkretna, z niezbędnymi elementami i jasną kolorystyką.

Grzegorz Pełechaty
Prezes zarządu NetCoreLabs

Platforma to prosty sposób komunikacji z mieszkańcami. Zależało nam na tym, żeby była możliwie maksymalnie czytelna oraz bezproblemowa w obsłudze. Agencja nFinity dokładnie oddała nasze oczekiwania i wykonała wysokiej jakości serwis.

Strona główna

Na pierwszy plan wysuwa się aktualne głosowanie – to najważniejszy element strony, wokół którego buduje się zaangażowanie użytkowników. E-referendum internetowe jest jedną z form konsultacji społecznych prowadzonych przez Urząd Miasta Łodzi w sprawach ważnych dla mieszkańców miasta, w związku z czym serwis wygląda profesjonalnie i bardzo przejrzyście.

Na samej górze umieszczono proste i czytelne menu z informacją o aktualnym e-referendum, archiwalnymi ankietami oraz kontaktem. Pod mechanizmem do głosowania znajdują się poprzednie zapytania wraz z wynikami, czasem trwania oraz liczbie głosujących.

Dominującym kolorem jest biel, a poszczególne elementy podkreślone są barwą żółtą, co wprowadza na stronę świeżość oraz atrakcyjny wygląd. Na stronie nie mogło zabraknąć odnośników do social media oraz wyszukiwarki, pozwalającej na szybką nawigację informacji.

vox.uml.lodz.pl