Cele projektu
Wyjątkowy projekt wymaga wyjątkowej oprawy, dlatego strona łódzkiego projektu VOX Populi www.vox.uml.lodz.pl miała być lekka, przejrzysta i prosta. Inicjatywa stworzona przez Urząd Miasta Łodzi ma na celu przeprowadzanie głosowania wśród mieszkańców Łodzi na istotne dla regionu tematy. Strona z założenia powinna być konkretna, z niezbędnymi elementami i jasną kolorystyką.
Grzegorz Pełechaty
Prezes zarządu NetCoreLabs
Platforma to prosty sposób komunikacji z mieszkańcami. Zależało nam na tym, żeby była możliwie maksymalnie czytelna oraz bezproblemowa w obsłudze. Agencja nFinity dokładnie oddała nasze oczekiwania i wykonała wysokiej jakości serwis.
Strona główna
Na pierwszy plan wysuwa się aktualne głosowanie – to najważniejszy element strony, wokół którego buduje się zaangażowanie użytkowników. E-referendum internetowe jest jedną z form konsultacji społecznych prowadzonych przez Urząd Miasta Łodzi w sprawach ważnych dla mieszkańców miasta, w związku z czym serwis wygląda profesjonalnie i bardzo przejrzyście.
Na samej górze umieszczono proste i czytelne menu z informacją o aktualnym e-referendum, archiwalnymi ankietami oraz kontaktem. Pod mechanizmem do głosowania znajdują się poprzednie zapytania wraz z wynikami, czasem trwania oraz liczbie głosujących.
Dominującym kolorem jest biel, a poszczególne elementy podkreślone są barwą żółtą, co wprowadza na stronę świeżość oraz atrakcyjny wygląd. Na stronie nie mogło zabraknąć odnośników do social media oraz wyszukiwarki, pozwalającej na szybką nawigację informacji.